Programma

Het programma voor The Dutch Podcast Conference bepaal je zélf, zodat het perfect aansluit op jouw wensen. Je kunt kiezen tussen 3 parallelrondes met ieder 3 verschillende sessies met topsprekers, inspirerende cases en praktische take-aways.

Ook vindt er een Paneldiscussie plaats en is er om 14:00 een ‘Pitch your Podcast’ sessie waarin verschillende bedrijven een korte pitch verzorgen over Podcast.

Ontvangst

 

08:30 - 09:30

Opening

Dagvoorzitter

Ronnie Overgoor heeft meer dan 10 jaar ervaring en staat zo’n 50-80 keer per jaar op een podium of in een studio. Groot en klein. Deze ervaring gebruikt hij bij ieder nieuw event dat op zijn pad komt.

Ronnie Overgoor | Presentator zakelijke webinars/online events

09:30 - 09:40

The Wiechert

Keynote

Het Medium is de Messias!

Ad Visser komt met een inspiratieve douche!
Over Hoe, Wie, Wat, Waar, Welke, Wat voor 1...
Content, Content, Content & "The Element Of Surprise!"

Ad Visser | Presentator, auteur, singer-songwriter en Kunstenaar

09:40 - 10:10

The Wiechert

Keynote

Het geheim van een goede branded podcast

Marvin Jacobs neemt je mee in de belangrijkste ontwikkelingen in digitale audio en presenteert aan de hand van aansprekende cases - zoals Verborgen Verhalen en Expeditie Oceaan - de extra waarde die podcasts toevoegen aan de middelenmix van adverteerders.

Marvin Jacobs | Creative director en Co-founder, Audio agency Airborne

10:10 - 10:40

The Wiechert

 

Grand Prix Content Marketing

Airborne
WINNAAR

Bekroningen Creatie: Podcast

Onderzoek

De status van het podcastlandschap

10:40 - 11:10

(1) NLO Podcast Standaard – wat brengt het aan waardevolle data?

powered by Triton & Audify

Liedewij (Audify) neemt je mee in de rijke podcast data die NLO tot nu toe beschikbaar heeft en presenteert de feiten en cijfers. Daniel (Triton) geeft een kijkje in de toekomst en laat zien hoe censusdata een profiel kunnen krijgen.

10:40 - 10:55

The Wiechert

Liedewij Hentenaar | Directeur, Audify
Daniel Karlsson | VP Market Development EMEA-APAC & Global Strategy, Triton Digital

(2) De populariteit & impact van podcast in cijfers

De podcast is steeds vaker een onderdeel van de marketingmix. Kunnen we al spreken over ‘de 7e P’? De populariteit stijgt in ieder geval hard en bijna de helft van alle Nederlanders luisteren al naar podcasts. Michael Petit, initiatiefnemer van de Markteffect Podcast Monitor, neemt je mee door een aantal belangrijke feiten & cijfers over de podcast in Nederland. Bovendien worden do’s & don’ts besproken die je als producent móet weten, over hoe de doelgroep zich gedraagt, maar ook bijvoorbeeld over het (succes van) adverteren in/ rondom podcasts.

Michael Petit | Manager Marketing, Markteffect

10:55 - 11:10

The Wiechert

Pauze

11:10 - 11:30

Parallelronde I

Stel je eigen programma samen!

11:30 - 12:00

Make your mark: the importance of branding in a world of podcasts

We will talk about our journey, and what we have learned, about creating high quality podcast branding and promotional assets for a diverse range of content producers. We will share real life examples, including:

BBC - branding over 100 podcasts for the world's oldest national broadcaster
Spotify - supporting the audio streaming giant's move into podcasts
BNR Nieuwsradio - helping the Netherlands' leading business news radio station stay sharp in a changing media world
Talking New Energy - an independent podcast focusing on the energy transition

Graham Sturt | Creative Director and Partner, D8 Strategic Creative Agency

The Wiechert

Hoe wij onze droom realiseerden: een eigen podcast

Tot een jaar geleden consumeerde ik alleen podcasts. Nu ben ik opeens host van een hele fijne podcast. In mijn presentatie vertel ik je alles over het waarom, wat en hoe van de “Aanjagers” podcast. Wat mijn reis is geweest om de podcast te realiseren en hoe dat dan gaat binnen een groot bedrijf als Salesforce.

Patrick Willer | Innovation Officer, Salesforce

The Richard

De dilemma’s van Appie

Laat je het geluid van een kogel horen als je het verhaal vertelt over een gruwelijke supermarktoverval, waarbij twee vakkenvullers om het leven kwamen?

Dit is slechts 1 dilemma die podcastmaker Marc Adriani tegenkwam bij het maken van zijn podcast Appie. Marc vertelt over de totstandkoming van de podcast Appie en dan met name over de keuzes die je als maker van de podcast moet maken. Het gaat over de ideale lancering, de juiste pr, het gebruik van geluid, het belang van nabestaanden, de persoonlijke verhaallijn en de eigen mening van de maker. In een openhartige presentatie neemt Marc je mee langs de verschillende dilemma’s.

Marc Adriani | Podcastmaker en per 1 november Hoofdredacteur van BNR

The Muhamad

Wisselmoment

12:00 - 12:10

Parallelronde II

Stel je eigen programma samen!

12:10 - 12:40

Sonic branding: Je merk versterken met audio, hoe doe je dat?

Audio is het sterkste middel om merkherkenning te versterken. En het is de lijm tussen al je content. Steeds meer merken snappen dit en willen audio als distinctive brand asset in zetten met een eigen muzikale huisstijl. Maar hoe doe je dat? Leer alles over brand, brein en muziek en hoe je op een data-driven manier tot je eigen sound kan komen.

Willemijn van Hussen | Founder, TAMBR

The Wiechert

Zakelijke podcastserie Out of Office: onze belangrijkste lessen

Wat begon als een vraag van Vodafone Business aan BNR om samen een toffe podcastserie over hybride werken te ontwikkelen, resulteerde in een succesvolle reeks van 13 afleveringen met de sprekende titel Out of Office. Het belangrijkste doel: ondernemend Nederland kennis laten maken met Vodafone Business als partner op het gebied van hybride werken. Met Jörgen Raymann en Daphne Depassé als scherpe hosts.

The Richard

Emma de Graaf | Content- & Communicatiespecialist B2B, Vodafone Business
Jotta Erath | Team Lead & Business Manager, FD Mediagroep Effect

Hoe past een podcast in je marketingstrategie en meet je het effect?

In deze sessie neemt Jeroen je mee in de ontwikkeling van een podcast-strategie voor merkadverteerders en laat hij zien hoe het meten van effectiviteit veel verder kan gaan dan alleen maar bereik.

Jeroen de Bakker | Managing partner, Audio agency Airborne

The Muhamad

Grand Prix Content Marketing

Airborne
WINNAAR

Bekroningen Creatie: Podcast

Lunch

12:40 - 13:30

Keynote

Wij produceren voor ons publiek, niet voor onze klanten

 

Nynke Nijman | Oprichtster, ILVY Network

13:30 - 14:00

The Wiechert

Keynote

Pitch your Podcast

Podcasts met een sterke community pitchen hun verhaal

Tijdens de Pitch Your Podcast sessie mogen 3 aanstormende podcasters hun verhaal vertellen. In een korte pitch doen zij hun succesverhaal uit de doeken: wat is het format, hoeveel bereik genereert de podcast en hoe wordt de connectie met de doelgroep gemaakt. Hiermee bieden wij een podium aan inspirerende cases én hopen we een brug te slaan tussen succesvolle makers en adverteerder die graag hun naam willen verbinden aan een podcast.

14:00 - 14:30

The Wiechert

 
Scherpschutters

Marc Pollen
 

Scherpschutters

Hard Gras

Pelle Baas
 

Hard Gras

Lotgenoten Podcast

Jaro Knoppert
Koen Stam

De Lotgenoten Podcast

Wisselmoment

14:30 - 14:40

Parallelronde III

Stel je eigen programma samen!

14:40 - 15:10

AUDIO DESIGN 101

Hoe kan een (branded) podcast zich nog onderscheiden in een druk bezet speelveld? Adrian Vrijhoef en Daniel Sillem spreken over de synergie tussen muziek, geluidseffecten en de audio identiteit van een podcast, de transformatie van een ruw idee tot een klinkende serie.

The Wiechert

Twistappels – een meeslepend podcastmysterie van Kanzi appels

Twistappels is een vernieuwende podcast-serie. Enerzijds is het een van de eerste fictieve mysterie-podcasts, geïnitieerd door een merk. Anderzijds breekt het de huidige podcast-wetten met afleveringen van zo’n 5 minuten, de tijd waarin je een appel eet.

Deze aanpak sloeg in: de podcast kwam in de eerste maand direct in de Podcast top 40 binnen. Tien maanden later heeft Twistappels nog steeds een top 3 notering in de categorie fictie binnen Apple Podcasts.

The Richard

Grand Prix Content Marketing

C2B
WINNAAR

Bureau van het Jaar 2022

Tim Meuleman en Esther van Ierlant nemen je mee achter de schermen bij de totstandkoming van deze unieke campagne. Waarbij antwoorden worden gegeven op vragen als hoe de ontwikkeling werd aangepakt, wat er mis ging en wat de belangrijkste learnings zijn.

Tim Meuleman | Director, C2B | Partner, LevelUp Group
Esther van Ierlant | Teamlead campagnes, C2B

Show me the Money!

BNR neemt je mee in de sponsoreffecten van Het Nieuwe Geld. Met welk doel sponsor je een podcast, wat kan je verwachten, welke resultaten kun je behalen en is het zinvol om een partnership voor een langeretijd aan te gaan?

The Muhamad

Wendy Beenakker | Eindredacteur Podcast, BNR
Daan Brands | Podcast Specialist, FD Mediagroep

Pauze

15:10 - 15:40

Keynote

Verdienmodellen Panel

Drie sprekers houden, onder leiding van dagvoorzitter Ronnie Overgoor, een paneldiscussie over verdienmodellen: van advertentie inkomsten tot abonnementsvormen, tot branded podcasts en alles daar tussenin.

15:40 - 16:10

The Wiechert

 

Titus van Dijk
Algemeen directeur
Tonny Media

Titus van Dijk

Jurre Haak
General Manager
Dag en Nacht Media

Jurre Haak

Maaike Berger
Marketing Director
Visma | Raet

Maaike Berger

Keynote

Je gaat het pas zien als je het hoort

Vincent Bijlo neemt je in het donker mee naar het echte zien. Want wat is zien? Hij zegt hierover: ‘Kijken? Nee, dat doe je met je ogen. Zien doe je met alle zintuigen die je hebt. Zien is doorzien, zien is het beeld achter het beeld zien, zien is verbeelding. En welk medium leent zich nou beter voor verbeelding dan podcast? Dat geldt uiteraard ook voor de zakelijke podcast. Voor zien heb je geen licht nodig, het licht zit in jezelf. Dat inzicht leidt tot uitzicht, en je bespaart enorm op je energierekening.’

Vincent Bijlo | Cabaretier, schrijver en podcastmaker

16:10 - 16:40

The Wiechert

Netwerkborrel

16:40