Esther van Ierlant

Teamlead campagnes | C2B

Esther van Ierlant (1991) is teamlead campagnes van creative contentbureau C2B. Vanuit deze rol had Esther de lead bij het project Twistappels. Door de nauwe samenwerking met de schrijvers en het productiebedrijf kent zij alle ins en outs die bij de ontwikkeling van een podcast maken komen kijken.

Het C2B-team is dagelijks bezig om van uiteenlopende briefings content te produceren dat opvalt en schuurt, échte content worth sharing. Concepten die leiden tot uiteenlopende producties zoals een youtube serie, social formats, korte video, online games, korte film en natuurlijk een podcast. Zelf is zij ook een fervent podcast luisteraar.

Twistappels – een meeslepend podcastmysterie van Kanzi appels

Parallelronde 3: 14:40 - 15:10

Twistappels is een vernieuwende podcast-serie. Enerzijds is het een van de eerste fictieve mysterie-podcasts, geïnitieerd door een merk. Anderzijds breekt het de huidige podcast-wetten met afleveringen van zo’n 5 minuten, de tijd waarin je een appel eet.

Deze aanpak sloeg in: de podcast kwam in de eerste maand direct in de Podcast top 40 binnen. Tien maanden later heeft Twistappels nog steeds een top 3 notering in de categorie fictie binnen Apple Podcasts.

Tim Meuleman en Esther van Ierlant nemen je mee achter de schermen bij de totstandkoming van deze unieke campagne. Waarbij antwoorden worden gegeven op vragen als hoe de ontwikkeling werd aangepakt, wat er er mis ging en wat de belangrijkste learnings zijn.