‘Audio is één-op-ééncommunicatie met de ontvanger’
12 oktober 2022‘Hiermee word je als merk een autoriteit in de niche’
18 oktober 2022Patrick Willer is Innovation Officer bij Salesforce en één van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ op dinsdag 1 november in B Building in Amsterdam. Een korte kennismaking.
Patrick Willer is als Innovation Officer bij een van de grootste technologiebedrijven continu bezig met wat de toekomst te bieden heeft. Hij doet niets liever dan gedachten uitwisselen over ‘what’s next’.
Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
Podcasts gaan zoveel dieper en menselijker in op onderwerpen, daar kan geen ander medium tegenop. Ideaal voor zakelijke communicatie. Als je je luisteraar eenmaal te pakken hebt, dan heb je ook goed de aandacht.
Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
Ik post ze op mijn verschillende feeds en vraag dat ook van onze gasten.
Welke drie podcasts luister je zelf?
Philosophize This is mijn persoonlijke favoriet. De host – Stephen West – doet diep onderzoek en verpakt het scherp en duidelijk in korte krachtige afleveringen. Ik luister zelfs afleveringen meerdere keren terug.
Theo Maassen’s Ervaring voor beginners vind ik heel erg goed gedaan. Leuke gasten. Leuke inzichten.
Joe Rogan noemen is wellicht een beetje voor de hand liggend, maar wat ik een toffe Nederlandse versie vind is Eindbazen.
Maken jullie je podcasts met een externe partij?
Ja bij de Podcast Studio in Utrecht, omdat we zelf die faciliteiten niet hebben en vooral de technische vaardigheden niet. Leuk dat je er dan ook zelf even uit bent.
Kun je een tip van de sluier oplichten met betrekking tot je verhaal tijdens het congres?
Jazeker. Ik ga het heel persoonlijk insteken. Wat mijn reis is geweest om de podcast te realiseren en hoe dat dan gaat binnen een groot bedrijf als Salesforce.
Bron: MarketingTribune