‘Audio is de lijm tussen al je content’
30 september 2022‘Een podcast is een flexibel medium’
11 oktober 2022Tim Meuleman is Managing Partner van C2B – part of the LevelUp Group, verkozen tot Bureau van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing Awards 2022. Tijdens The Dutch Podcast Conference op dinsdag 1 november in Amsterdam spreekt hij over ‘Twistappels’, een podcastmysterie voor Kanzi Appels.
Meuleman: ‘Het C2B-team maakt dagelijks content worth sharing. Content die opvalt en onze klanten een unieke branding geeft. C2B werkt voor merken als New York Pizza, MultiCopy, Rijksmuseum, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, Kanzi en Beemster.’
Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
Het bereiken van een nieuwe doelgroep op een heerlijk opvallende manier.
Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
Vooral als ‘hub content’ met meer verdieping voor het merk. Een aanvulling naast grotere hero-campagnes en de always on-laag.
Welke drie podcasts beluister je zelf?
The Tony Robbins Podcast, Ruben Tijl Ruben Dé Podcast en The Brief.
Maken jullie je podcasts met een externe partij of inhouse?
Deels inhouse, deels met externe specialisten.
Kun je een tip van de sluier oplichten met betrekking tot je presentatie op het congres?
Het wordt een verhaal over opvallen als merk, waarbij fictie de basis vormt voor een podcast, waarbij je bij elke aflevering eindigt met meer vragen dan antwoorden.
Bron: MarketingTribune