Ad Visser openingskeynote The Dutch Podcast Conference
26 september 2022‘Audio is de lijm tussen al je content’
30 september 2022Marvin Jacobs is Creative Director en co-founder van audio agency Airborne. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt hij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over het geheim van een goede branded podcast. Voor wie ‘Professor Podcast’ niet kent een korte kennismaking.
Marvin Jacobs werkt als Creative Director bij audio agency Airborne waar hij met zijn team prijswinnende podcasts maakt voor merken als KLM, ANWB, Albert Heijn en het Rijksmuseum. Hij deelt zijn liefde voor podcasts en audio door te schrijven voor verschillende media, zoals MarketingTribune en in de rol van ‘Professor Podcast’ voor Linda.
In 2018 stond hij samen met creative digital agency Born05 aan de wieg van Airborne, inmiddels beide onderdeel van bureaugroep Ace. Vanuit zijn rol bij Airborne helpt hij merken met het vinden van hun eigen geluid en ze te verbinden met het juiste publiek door middel van inhoud die er toe doet. Dat kan via het gesproken woord zijn, muziek of andere vormen van audio. Hij is creatief verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en de uitvoering ervan met een sterke focus op podcasts. Daarnaast adviseert hij merken en mediabedrijven over hun audiostrategie.
Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
‘Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag in de middelenmix, met hoge engagement en sterke merk- en boodschapoverdracht.’
Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
‘Wij zetten podcasts in voor interne communicatie, recruitment, marketingcommunicatie, sponsoring en – onder meer – corporate communicatie.’
Welke drie podcasts luister je zelf?
‘De Man met de Rammelaars, Wicked Sessions en MonkeyTalk.’
Bron: MarketingTribune