‘Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag’
29 september 2022Ad Visser – naast natuurlijk Mister Toppop ook auteur, singer-songwriter en kunstenaar – opent op 1 november 2022 The Dutch Podcast Conference. Plaats van handeling B Building in Amsterdam. Early bird-tickets zijn tot en met 30 september beschikbaar.
Wie kent hem niet? Ad Visser staat al vanaf zijn 3e jaar op het podium, werd radiolegende met zijn Superclean DreamMachine, werd iconisch als Mr.Toppop, werd innovator met zijn internationale kunstprojecten, werd befaamd met zijn Brainsessions, werd ‘Meedogenloos’ door Casanova, Gainsbourg & Dali; zijn nieuwste project. 75 jaar oud, maar forever young.
Professor Podcast
Na Ad Visser is het de beurt aan openingskeynote nummer 2: Podcastexpert Marvin Jacobs. Jacobs werkt als Creative Director bij audio agency Airborne waar hij met zijn team prijswinnende podcasts maakt voor merken als KLM, ANWB, Albert Heijn en het Rijksmuseum. Hij deelt zijn liefde voor podcasts en audio door te schrijven voor verschillende media, zoals voor MarketingTribune en in de rol van ‘Professor Podcast’ voor Linda.
In 2018 stond hij samen met creative digital agency Born05 aan de wieg van Airborne, inmiddels beide onderdeel van bureaugroep Ace. Vanuit zijn rol bij Airborne helpt hij merken met het vinden van hun eigen geluid en ze te verbinden met het juiste publiek door middel van inhoud die er toe doet. Dat kan via het gesproken woord zijn, muziek of andere vormen van audio. Hij is creatief verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en de uitvoering ervan met een sterke focus op podcasts. Daarnaast adviseert hij merken en mediabedrijven over hun audiostrategie.
Programma
Er wordt nog hard gewerkt aan het programma. Hou daarvoor de site in de gaten. Bevestigd zijn in ieder geval al de presentatie van het Nederlands Luister Onderzoek en de Podcast Monitor van Markteffect. De dag wordt uiteraard afgesloten met een netwerkborrel.
Early bird-tickets
Tot en met vrijdag 30 september zijn er nog early bird-tickets beschikbaar!
Bron: MarketingTribune