Presentaties

 

Hier vind je de presentaties terug die zijn vrijgegeven door de sprekers op The Dutch Podcast Conference 2022.

De P van Podcast in de marketingmix?

op basis van de Markteffect Podcast Monitor

De podcast is steeds vaker een onderdeel van de marketingmix. Kunnen we al spreken over ‘de 7e P’? De populariteit stijgt in ieder geval hard en bijna de helft van alle Nederlanders luisteren al naar podcasts. Michael Petit, initiatiefnemer van de Markteffect Podcast Monitor, neemt je mee door een aantal belangrijke feiten & cijfers over de podcast in Nederland. Bovendien worden do’s & don’ts besproken die je als producent móet weten, over hoe de doelgroep zich gedraagt, maar ook bijvoorbeeld over het (succes van) adverteren in/ rondom podcasts.

Make your mark: the importance of branding in a world of podcasts

We will talk about our journey, and what we have learned, about creating high quality podcast branding and promotional assets for a diverse range of content producers. We will share real life examples, including:

BBC - branding over 100 podcasts for the world's oldest national broadcaster
Spotify - supporting the audio streaming giant's move into podcasts
BNR Nieuwsradio - helping the Netherlands' leading business news radio station stay sharp in a changing media world
Talking New Energy - an independent podcast focusing on the energy transition

Hoe wij onze droom realiseerden: een eigen podcast

Tot een jaar geleden consumeerde ik alleen podcasts. Nu ben ik opeens host van een hele fijne podcast. In mijn presentatie vertel ik je alles over het waarom, wat en hoe van de “Aanjagers” podcast. Wat mijn reis is geweest om de podcast te realiseren en hoe dat dan gaat binnen een groot bedrijf als Salesforce.

Sonic branding: Je merk versterken met audio, hoe doe je dat?

Audio is het sterkste middel om merkherkenning te versterken. En het is de lijm tussen al je content. Steeds meer merken snappen dit en willen audio als distinctive brand asset in zetten met een eigen muzikale huisstijl. Maar hoe doe je dat? Leer alles over brand, brein en muziek en hoe je op een data-driven manier tot je eigen sound kan komen.

Sessie gemist? Iets naluisteren? Stream dan onze podcast serie over Sonic Branding

Tambre podcast sonic branding

Zakelijke podcastserie Out of Office: onze belangrijkste lessen

Wat begon als een vraag van Vodafone Business aan BNR om samen een toffe podcastserie over hybride werken te ontwikkelen, resulteerde in een succesvolle reeks van 13 afleveringen met de sprekende titel Out of Office. Het belangrijkste doel: ondernemend Nederland kennis laten maken met Vodafone Business als partner op het gebied van hybride werken. Met Jörgen Raymann en Daphne Depassé als scherpe hosts.

Twistappels – een meeslepend podcastmysterie van Kanzi appels

Twistappels is een vernieuwende podcast-serie. Enerzijds is het een van de eerste fictieve mysterie-podcasts, geïnitieerd door een merk. Anderzijds breekt het de huidige podcast-wetten met afleveringen van zo’n 5 minuten, de tijd waarin je een appel eet.

Deze aanpak sloeg in: de podcast kwam in de eerste maand direct in de Podcast top 40 binnen. Tien maanden later heeft Twistappels nog steeds een top 3 notering in de categorie fictie binnen Apple Podcasts.

Show me the Money!

BNR neemt je mee in de sponsoreffecten van Het Nieuwe Geld. Met welk doel sponsor je een podcast, wat kan je verwachten, welke resultaten kun je behalen en is het zinvol om een partnership voor een langeretijd aan te gaan?